تریلر و اطلاعات جدید درباره عنوان “Fallout 76”

بازی نقش‌آفرینی جدید Bethesda یعنی Fallout 76 به تازگی نمایشی جدید در QuakeCon 2018 داشته و به همین دلیل اطلاعات بسیاری نیز از بازی منتشر شده است. همان‌طور که می‌دانید در نمایشگاه E3 امسال بود که مشخص شد بازیکنان می‌توانند در دنیای بازی به دنبال انبار سلاح‌های اتمی بگردند و از آن‌ها برای از بین بردن بخشی وسیع از نقشه بازی استفاده کنند.

در کنار صحبت درباره مکانیزم‌های جدید بازی اعم از سیستم لول‌آپ و پرک‌ها (perk)، کارگردان بازی، آقای“تادهاوارد”(ToddHoward) و مدیر ارشد پروژه یعنی “جف گاردنر” (Jegg Gardner) پیرامون روند عملکرد بمب‌هاب اتمی نیز صحبت کردند.

 

برای دسترسی به سلاح‌های اتمی، باید مجموعه‌ای از کدها را از دشمنانی مخصوص پیدا کنید. این کدها امکان دسترسی به یک ساختمان مخفی پرتاب سلاح‌های اتمی را برای شما فراهم می‌سازند. زمانی که آماده شروع عملیات بودید، بخشی خاص از نقشه را انتخاب کرده و با پرتاب بمب رسما آن قسمت و تمامی موجودات زنده در آن را نابود می‌کنید. در حالی که شاید این حرکت به نوعی جادویی به نظر برسد، ولی استفاده از بمب‌های اتمی مزیت‌های خاص خود را دارد. پس از تاثیر بمب و نابودی منطقه موردنظر، لوت‌ها و ابزار و چیزهایی که در آن منطقه‌ها پیدا می‌کنید نسبت به گذشته فرق کرده و اکنون آیتم‌های نایاب‌تری سر راهتان قرارخواهد گرفت؛ البته در کنار این مزایا، دشمنان شما نیز قوی‌تر از گذشته خواهند شد. اگرچه نابودی و جست‌وجو بعد از فرود آمدن بمب، طرفداران را نگران کرده که شاید این مکانیک، به جای جذاب‌بودن بیشتر سبب رنجش و آزار آن‌ها شود.

 

 

اما خب سازندگان در این مورد گفتند که آن‌ها زمان بسیاری را صرف تعیین معیارهای ضد آزارواذیت کرده‌‌اند که شامل بلاک‌کردن بازیکنان آزاردهنده نیز می‌شود. در حالی که سلاح‌های اتمی به عنوان بهترین راه برای تقابل با دیگران به نظر می‌رسند، روند به دست‌آوردن این سلاح‌ها به قدری سنگین و خوب درست‌شده که تنها هر چند  وقت یکبار شاهد رخ‌دادن آن خواهیم بود. علاوه بر این، ساختمان‌ها و پناهگاه‌هایی که بازیکنان می‌سازند از طریق ابزار C.A.M.P که نسبت به Fallout 4 بهبودیافته، قابل ذخیره‌سازی هستند که این یعنی شما می‌توانید در هر زمان چیزهایی که خلق کرده‌اید را جمع کرده و به جایی جدید منتقل کنید. هم‌چنین می‌توانید نقشه‌های ساختمانی پناهگاه‌های خود را ذخیره کرده تا در هنگام ساخت دوباره از آن‌ها استفاده کنید. این مکانیزم در زمان‌هایی که یک دشمن به پایگاه شما حمله کرده و یا زمانی که بمب‌های اتمی فرود می‌آیند، بسیار کارآمد خواهد بود.

اما بالاتر بحث بازیکنانی که فضای بازی را مسموم کرده و به آزارواذیت دیگران می‌پردازند، به میان آمد. براساس صحبت‌های “تاد هاوارد”، Bethesda تصمیم گرفته این افراد را تبدیل به محتوایی برای دیگران کرده و با رفتار خودشان به آن‌ها پاسخ دهد.

وی در ابتدا گفت که “ما می‌خواهیم دنیای بازی، بدون این‌گونه چیزهایی باشد” و سپس توضیح داد زمانی که شما به کسی شلیک می‌کنید، مقداری کمی ضربه به وی وارد می‌شود. در این زمان، بازیکنِ دوم می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد به این ضربه کم پاسخ دهد یا نه؛ و اگر جواب مثبت باشد، اینجاست که نبرد واقعی با ضربه‌های سهمگین آغاز می‌شود.

اما آن‌هایی که نمی‌خواهند به صورت PvP با دیگران درگیر شوند ولی به هرحال کشته می‌شوند، کمی از عدالت بازی را دریافت خواهند کرد. بازیکنی که کسی را با اینکه وی با مبارزه موافقت نکرده بوده به قتل برساند، تبدیل به یک “قاتل تحت‌تعقیب” می‌شود و هیچ‌گونه جایزه‌ای اعم از XP یا در بطری نوشابه (caps: واحد پول و نرخ رایج دنیای Fallout) دریافت نمی‌کند. سپس این بازیکن با یک ستاره قرمز در نقشه ظاهر می‌شود و جایزه‌ای برای کشتن وی تعیین می‌شود. مبلغ این جایزه نیز از جیب همان قاتل پرداخت شده و هم‌چنین بازیکنانی که به دنبال قاتل و به دست آوردن جایزه هستند، روی نقشه برای قاتل قابل رویت نیستند.

ازیکنانی که لوِل بالاتری دارند در صورت درگیری و کشته‌شدن آیتم‌های بهتری ارائه می‌دهند. اگر مبارزه PvP انجام دهید و کشته شوید، می‌توانید انتقام بگیرید. اگر بازیکن رقیب در دومین تلاش نیز موفق باشد، می‌تواند جایزه‌های خود را 2 برابر کند.

تا زمانی که به سطح و لوِل 5 نرسیده باشید، مبارزات PvP برای شما فعال نخواهند شد. وقتی شما می‌میرید، تنها اتفاقی که می‌افتد این است که چیزهایی که برای ساخت‌وساز جمع می‌کرده‌اید از دست می‌روند. زره و اسلحه‌ها به خاطر مرگ از بین نمی‌روند و تنها کاری که باید بکنید این است که به محل وقوع حادثه رفته و منابع خود را جمع‌آوری کنید. اگرچه در سراسر دنیای بازی و پناهگاه خود شما انبارهایی وجود دارد که می‌توانید وسایل مختلف را در آن‌ها ذخیره کنید.

 

اما در رابطه با سیستم پیشرفت و توسعه شخصیت و هم‌چنین توانایی‌ها و قابلیت‌های بازیکن در Fallout 76 نیز اطلاعات جدیدی منتشر شد. از آن‌ جایی که این نسخه یک بازی آنلاین و چندنفره است، سیستم‌های بازی نسبت به نسخه‌های قبلی کمی تغییر کرده‌اند. سیستم‌های اساسی نظیر SPECIAL و پرک‌ها در Fallout 76 نیز حضور دارند ولی دستخوش تغییراتی شده‌اند.

SPECIAL شامل بخش‌های پیشِ‌رو می‌شود: Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility و Luck. زمانی که بازیکنان به سطوح بالاتر رسیده و لول‌آپ می‌شوند، یک امتیاز به دست آورده و می‌توانند از آن برای ارتقا هرکدام از بخش‌های ذکر شده و افزایش درجه آن استفاده کنند. تعداد درجه‌های این بخش‌ها محدود به عدد 15 است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا پرک‌های مختلفی را که هرکدام مختص به یک بخش از SPECIAL هستند، کسب کنند.

پرک‌ها، کارت‌هایی هستند که هرکدام توانایی‌هایی خاص به بازیکنان می‌دهند؛ هر پرک ارزشی خاص داشته و برای استفاده از آن باید در بخش مربوطه از SPECIAL به درجه‌ای مشخص‌شده رسیده باشید. در کل به بخش‌های SPECIAL به عنوان مجموعه‌ای از منابع نگاه کنید که می‌توانید پرک‌ها را به آن‌ها متصل کنید. می‌توانید هر بار که به سطح بعدی رفته و لول‌آپ می‌شوید، از میان کارت‌های پِرک یکی را انتخاب کنید. اما این تنها راه به دست آوردن پرک نیست و بسته‌های تصادفی نیز در بازی وجود دارند. تا سطح 10، بسته‌های کارت‌های پرک (شامل پرک‌های تصادفی) هر 2 سطح به بازیکن داده می‌شوند و بعد از آن نیز هر 5 سطح این اتفاق رخ می‌دهد.

بعد از رسیدن به سطح 50 دیگر خبری از امتیازهای SPECIAL نخواهد بود؛ اگرچه، کارت‌های پرک بعد از سطح 50 نیز به بازیکنان تعلق می‌گیرند.

پرک‌ها در هر زمانی می‌توانند عوض شوند که به بازیکنان اجازه می‌دهد در موقعیت‌های متفاوت از رویکردهایی مختلف استفاده کنند. برای مثال، پرکِ The Lone Wanderer به بازیکن زمانی که تک‌نفره مشغول به بازی است، XP بیشتری می‌دهد ولی زمانی که عضو یک گروه می‌شوید دیگر کاربرد ندارد؛ پس می‌توانید آن را با یک پرک دیگر تعویض کنید.

از آن‌جایی که در بازی‌های قبلی Fallout بخش Charisma از SPECIAL بیشتر برای تعامل با NPCها استفاده می‌شد (Fallout 76 هیچ‌گونه NPC ندارد و همه بازیکنان واقعی هستند)، بیشترین تغییر در این بخش رخ داده است. Charisma اکنون به بازیکنان اجازه می‌دهد تا پرک‌ها را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و هم‌چنین برای تشکیل یک تیم موثر و خوب نیز کاربرد دارد.

صدها پرک مختلف در بازی وجود دارد. محدودبودن بخش‌های SPECIAL به 15 درجه مقدار قدرت‌مند شدن بازیکنان را محدود می‌کند که البته این برای یک بازی آنلاین چیزی بسیار مهم  است ولی گستره و بزرگی سیستم پرک‌ها دست شما را برای خلاقیت و آزادی عمل باز می‌گذارد. هم‌چنین شایان ذکر است که بنا بر گفته “پیت هاینز” (Pete Hines)، بسته‌های کارت‌های پرک با پول واقعی قابل خریداری نیستند و “تا سطح 10 هر 2 سطح  و بعد از آن هر 5 سطح به بازیکنان اعطا می‌شوند.” پس در این مورد خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نخواهد بود.

هم‌چنین بازی دارای Photo Mode خواهد بود و می‌توانید با قابلیت‌های مختلف آن، در شرایط مختلف تصاویری زیبا خلق کنید.

در ادامه نیز ویدئویی از صحبت‌های سازندگان و بخش‌های مختلف بازی اعم از Photo Mode، نحوه کارکرد پرک‌ها و دیگر چیزها را مشاهده می‌کنید.

عنوان Fallout 76 در تاریخ 14 نوامبر (23 آبان) برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.

برای دانلود تریلر بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

 

“SD Quality : “Trailer Fallout 76

“HD Quality : “Trailer Fallout 76

آخرین دیدگاه ها